Brand Concept Rebuilding Project (Season 2)
BACKGROUND
· 에뛰드 시즌 2를 위해 '시즌 1: 공주풍'의 스타일을 넘는 브랜드 컨셉의 정립 필요
SOLUTION
· 소비자가 에뛰드에 열광한 '공주 이미지' 속에 담긴 욕구 코드 분석을 통해 '화장놀이, 재미있고 달콤한 상상 – 스윗 드림(Sweet Dream)'으로 에뛰드하우스의 컨셉을 재정립
PROJECT SCOPE
· Concept Planning
· 360° Branding Guideline Development
· Story Planning
· Brand Strategy Planning: Brand Revitalization Strategy, Brand Communication Strategy, etc.
· BI Design Development: BI Design Renewal
CLIENT ETUDE HOUSE(에뛰드하우스)
PERIOD 2007년
Global Brand Manual Development Project
BACKGROUND
· 에뛰드하우스의 브랜드 스타일링을 위한 프로젝트
SOLUTION
· 글로벌 브랜딩을 위한 브랜드 매뉴얼 개발
PROJECT SCOPE
· Brand Manual Development
· Visual Communication Guideline Development: Product ID, Space Atmosphere, Color Scheme, Target Profiling, etc.
PERIOD 2008년
Brand Concept Rebuilding Project (Season 3)
BACKGROUND
· 에뛰드하우스 시즌 2의 '달콤한 상상, 즐거운 화장놀이'를 발전, '10대들의 라이프스타일
브랜드'로서의 진화 제안
SOLUTION
· 10대들의 문화와 감성을 담은 커뮤니케이션 방향성, 소녀적 감성을 공감할 수 있는 언어와 화법 제시
PROJECT SCOPE
· Concept Planning
· 360° Branding Guideline Development
· Brand Strategy Planning: Brand Reinforcement Strategy, Brand Extension Strategy, Brand Communication Strategy, etc
PERIOD 2013년